Jobbig dag...

denna dag hade jag hellst viljat slippa...

Dagen började med att jag skulle av någon andledning kolla på henkes NYA dator (ca. 1 vecka gammal) och ser bitmärken i högra hörnet på skärmen!

Får panik eftersom som jag förstod på en gång att det var Pysens verk! Självfallet blev det inga glada miner här hemma, hellt förståligt!
Nu har vi bestämt oss för att Pysen måste flytta till en annan familj (troligtvis Henriks mamma). Tror det är bäst för han också.. han måste ju vara missnöjd över nånting om han biter och klöser? Det är inte första gången... han har säkert bitit sönder 5 headset till henkes mobil, klöst på köksbordet m.m.

Det jobbigaste är ju att man fått såna djupa känslor för den lilla söta saken. Han är min närmaste vän. Hur konstigt låter inte det? men så är det iallafall! Han finns alltid där när jag är ensam eller när jag är ledsen :)
Otroligt va djur kan få en att må bra! Bara att få krama om han och klappa han gör en varm av kärlek i hela kroppen. Jag får hoppas att Henriks mamma kan ta hand om han. Då är han iallafall nära så att jag kan hälsa på hur ofta jag vill.
Sen kanske jag kan skaffa en annan katt eller djur.. asså om ett tag. Men ingen kommer kunna ta pysens plats! han är en otrolig katt, med så mycket personlighet! Han komma trivas när han flyttar till en större lägenhet där han kan springa lite :)

Nu ska jag snart gå och handla. Funderar på att göra soppa.. soppa a la ellen! ;) Stoppa ner allt möjligt gott :)
Kankse baka.. allt för att få mig på andra tankar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0