friterade bananer med glass & sirap!

Igår gjorde jag och Henke friterade bananer med glass och sirap. OTROLIGT GOTT! :D Jag åt så mycketatt jag mådde illa sedan! Haha..

Här är receptet:


Ingredienser

- 2dl vetemjöl
- 2tsk bakpulver
- 1,5 dl vatten eller ljust öl
- 1 st vispad äggvita
- ca. 4 st bananer

Sätt på fritösen (170- 180 grader).
Förbered bananerna i lagom stora bitar (jag delade bananen på hälften).



Vispa sedan äggvitan hårt till ett vitt skum.



Blanda alla torra ingredienser först
 


och tillsätt sedan öl/vatten (jag tog öl, blir en bättre smak av de) tills det blir en jämn smet. Tillsätt med vatten om det behövs. Vänd ner det hårt vispade äggvitan.



Doppa sedan bananerna i smeten.



Fritera tills de fått färg! Sedan serveras de med glas och sirap :D



Jag var så hungrig när de blev klara så jag hann inte knäppa kort innan hälften vart slut. haha.

Det vart supergott! :) Lika gott som på Kina-resturang!


Bye ♥ / Ellen

Kommentarer
Postat av: Catja

Gud vilket bra recept du delade med dig!

Detta ska jag prova nån dag :)

2009-08-16 @ 20:46:41
URL: http://catja-andersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0