träningsvärk!

usch, de svider i magen när jag ska ställa mig coh sätta mig ner. hehe! Men de är bra, då vet man att träningen tog i vart fall!

Nu sitter jag här själv. Henke for nyss i väg med en kompis till Birsta och sedan ska de spela biljardtävling. jag håller alla tummar och tår för dig ;)
Min moster var nyss här och hälsade på :) väldigt trevligt eftersom vi nästan aldrig ses!
och snart komma sophie hit. Vi ska baka nå gott och smarrigt!:)  

Nä och så läste jag ut en bok igår! "Vår lilla hemlighet" hette den. Usch uisch usch usch usch, säger jag bara! den var rent igen bara hemsk! fattar inte varför jag dras till sånna böcker som jag bara mår dåligt av! Sista kapitlarna bara grät jag igenom..
Den handlar om en flicka som blir misshandlad och våldtagen av sin pappa i flera år innan hon tar sig mod att säga till nån. Och då lägger alla skulden på henne och påstår att hon måste tyckt om de eftersom hon inte sagt nånting innan. Hon blir utstängd av världen och kämpar för en bättre framtid.
Alltså hellt  enkelt får man följa hennes trasiga och jobbiga liv. Man får aldrig nån hint om att "snart blir det bättre..." utan de är alltid "Det här är bara början.".



men tycker ni om böcker där man år en klump i halsen av skräk och ont i magen av medlidande så kan ajg rekommendera den här boken! Annars för oss vanliga människor som har nog jobbigt i vår egen vardag och känner för att läsa nånting spännande och roligt så ska ni nog välja nått annat!

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

boken verkar bra!

2010-04-02 @ 11:22:40
URL: http://sofiefi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0